Náš projekt s partnerskou školou ve Francii je o odborném vzdělávání a studiu na střední odborné škole a o vzájemném poznávání studentů, jejich školy, typu odborného studia, odborné praxe, studentského životního stylu a studijního města, jeho propagaci a představení kulturních hodnot, kulturního dědictví a památek UNESCO v regionu obou partnerů.
Cíle:
Studenti obou partnerských škol si mají osvojit a prohloubit následující dovednosti v souladu s naplánovaným harmonogramem projektu, vše v anglickém jazyce, který není jejich mateřským jazykem:
Schopnost představit sebe a svůj studijní obor.
Umět propagovat své studijní město a jeho kulturní dědictví.
Schopnost vyjádřit osobní názory a reagovat na audiovizuální podněty.
Dokázat používat praktické informace tak, aby dokázali plánovat a organizovat kulturní výlety a návštěvy.
Pracovní náplň a postup:
Čeští i francouzští studenti budou pracovat na společném projektu od konce září 2018 do konce dubna 2019, a to minimálně jednu hodinu týdně. Projekt je rozfázován do čtyř etap:
Ice breaking – vzájemné představování prostřednictvím natočených videí, porozumění druhou stranou zajistí dílčí aktivity zpětné vazby (převážně ústní komunikace)
Objevujte naši školu – studenti budou vkládat do Twinspace na Padlet fotografie/videa s popisem školy a činností při studiu. Druhá strana bude v rámci zpětné vazby přiřazovat obrazový materiál k textu (převážně písemná komunikace)
Objevujte naše odborné studium a budoucí povolání – studenti si připraví krátká videa o předmětech vyučovaných v jejich škole a o tom, v čem spočívá jejich povolání, pomůcky a vybavení na praxi. Druhá strana bude před shlédnutím videí anticipovat obsah (převážně ústní komunikace)
Objevujte naše město – studenti budou natáčet reportáže a videa s popisy města a připraví druhé straně kulturní a poznávací exkurz
Očekávané výsledky:
Výsledným produktem bude Padlet v Twinspace.
Při jeho vytváření si studenti mají rozvinout:
– zájem o studium angličtiny
– jazykové dovednosti
– spolupráci a týmovou práci s vrstevníky
– spolupráci s evropským partnerem
– dovedností ICT (žáci i učitelé)
Studenti mají získat povědomí o svých podobnostech (evropští teenageři, vyučované předměty ve školách, město s bohatým kulturním dědictvím) a odlišnostech (typ školy, kterou navštěvují, odlišné předměty, odlišný obor specializace).
Máme studenty přimět uvědomit si, že jako evropští občané sdílejí společné hodnoty.
Vítejte na stránkách Vyšší odborné školy pedagogické a sociální a Střední pedagogické školy Kroměříž!
V krásné historické Kroměříži se na třídě 1. máje s popisným číslem 221/10 nachází nepřehlédnutelná budova, která už svým honosným vzhledem nezapře více jak stoletou tradici. V příjemném novoklasicistním interiéru probíhá výuka žáků na Střední pedagogické škole i studentů přijatých na Vyšší odbornou školu pedagogickou a sociální.
Středoškolské čtyřleté studium připravuje dívky a chlapce v oboru 75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika a jeho absolventi získávají uplatnění jako učitelé v mateřských školách, vychovatelé ve školních družinách, asistenti pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání a pedagogové ve střediscích volného času a v dalších edukačních či výchovných zařízeních. V průběhu školního roku se zde může připravovat až 240 žáků formou teoretického a praktického vyučování. Vzdělávání je zakončeno maturitní zkouškou. Bližší informace najdete v sekci Středoškolské studium.
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální nabízí dva tříleté studijní obory: 75-32-N/06 Sociální pedagogika a 75-31-N/03 Předškolní a mimoškolní pedagogika. Ve studijním oboru sociální pedagogika se připravují zájemci o práci v různých terénních, ambulantních a pobytových sociálních službách i pedagogických zařízeních. Úspěšní absolventi získávají kvalifikaci pro práci sociálního pracovníka, vychovatele, pedagoga volného času a asistenta pedagoga a vstupují do praxe s označením DiS. (diplomovaný specialista). Absolventi studijního oboru předškolní a mimoškolní pedagogika získávají kvalifikaci učitele v mateřské škole, pedagoga volného času, vychovatele a asistenta pedagoga a složením absolutoria získávají označení diplomovaný specialista (DiS.). Kapacita školy je nastavena na počet 180 studentů v průběhu školního roku, který je rozčleněný na zimní a letní klasifikační období. Více informací získáte v sekci Vyšší odborné studium.
VOŠPS a SPgŠ Kroměříž plní v souladu s potřebami celoživotního vzdělávání také roli v následném vzdělávání a metodickém vedení pedagogů a sociálních pracovníků. Škola realizuje v rámci doplňkové činnosti semináře a kurzy dalšího vzdělávání. Aktuální nabídku uvádíme v sekci Další vzdělávání.
Historie školy
Místem vzdělávání budoucích pedagogů předškolní a mimoškolní výchovy a sociálních pedagogů je historická budova postavená v roce 1902 pro českou reálku, po druhé světové válce Masarykovo reálné gymnázium v Kroměříži.
K výrazné proměně tohoto gymnázia dochází po uzákonění jednotné školské soustavy a provedení školské reformy. Od 1. 9. 1950 je proměněno na čtyřleté Pedagogické gymnázium pro vzdělávání učitelů národních škol. Na počátku roku 1951 se do budovy školy přestěhovalo z Holešova Pedagogické gymnázium pro vzdělávání učitelek mateřských škol. Obě školy byly sloučeny ve školním roce 1955/ 1956. V roce 1959 bylo Pedagogické gymnázium pro vzdělávání učitelů národních škol v Kroměříži zrušeno a nově byla zřízena Střední pedagogická škola, která byla zaměřena pouze na výuku učitelek mateřských škol. Postupně se zde vytvořil kvalitní pedagogický sbor a škola si vydobyla velmi dobré postavení mezi pedagogickými školami v tehdejší Československé republice. Do povědomí veřejnosti vstoupila i řadou aktivit, např. založila a řadu let také organizovala celostátní recitační soutěž pedagogických škol „Memoriál Oldřicha Thilmanna“, jejíž tradice pokračuje formou přehlídek Pedagogická poema. Vynikající tradici má dívčí pěvecký sbor, žáci a studenti školy získali řadu úspěchů v soutěžích hudebních, výtvarných, tělovýchovných a jiných.
K výrazným změnám v chodu školy došlo po roce 1989 v souvislosti se změnou politické situace. Souvisely jednak se získáním právní subjektivity školy, jednak s novými potřebami společnosti. Škola postupně prošla transformací výchovně vzdělávacích programů. Stála u zrodu nového oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika, který postupně přebíraly i další pedagogické školy. Výrazným mezníkem ve vývoji školy byl rok 1993, kdy získala statut vyšší odborné školy. V rámci vyššího odborného studia nabízí jako jediná škola na Moravě tříletý obor Sociální pedagogika. Od 1. 9. 2018 pak škola rozšířila nabídku vzdělávacích oborů VOŠ o obor Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Zázemí školy
V historické budově jsou vytvořeny dobré podmínky pro moderní výuku: specializované učebny pro dramatickou výchovu, výtvarnou výchovu, keramická dílna, učebny hry na hudební nástroj, odborné učebny pro hudební výchovu, tělocvična s vybavením pro sportovní gymnastiku, posilovna a sálek TV pro výuku metodiky TV. Žáci mohou využívat studovnu a bohatý knižní fond odborné literatury a beletrie v žákovské knihovně a odborných knihovnách jednotlivých vyučovacích předmětů. Všechny učebny a pracovny jsou vybaveny moderní IT a didaktickou technikou a připojením na internet. Toto vše vytváří optimální prostředí pro přípravu budoucích pedagogů.
V reprezentativní aule školy se odehrávají významné kulturní a společenské události /hudebního i výchovně vzdělávacího charakteru pořádané školou, městem Kroměříž i nadregionálními institucemi/. Působivé je moderně upravené nádvoří školy, které nabízí netradiční možnosti využití pro různá vystoupení i pro pořádání školních happeningů.