Povinně zveřejňované informace
1. Název povinného subjektu
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola Kroměříž
2. Důvod a způsob založení
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola Kroměříž je příspěvkovou organizací, jejím zřizovatelem je Zlínský kraj.
Hlavním účelem zřízení příspěvkové organizace je poskytování vzdělávání a výchovy. Organizace vykonává činnost těchto škol:
- Vyšší odborná škola
- Střední škola
- Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Předmět činnosti organizace je vymezen příslušnými ustanoveními zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzděláváním (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, a prováděcími předpisy.
![]() |
Zřizovací listina |
Rozhodnutím MŠMT č. j.32961/05-21 je škola zařazena do školského rejstříku jako Střední škola a Vyšší odborná škola.
![]() |
Zápis do školského rejstříku |
Rozhodnutím MŠMT č.j. MSMT-42056/2014-2 se do školského rejstříku zapisuje Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
![]() |
Zápis do školského rejstříku ZDVPP |
Škola provozuje také doplňkovou činnost:
- Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1-3 živnostenského zákona
- Pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor
Rada Zlínského kraje usnesením č. 0558/R14/14 ze dne 7. července 2014 v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písmeno i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, v platném znění, a ustanovením § 166 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, jmenuje paní Mgr. et Mgr. Janu Vítkovou na pracovní místo ředitelky Vyšší odborné školy pedagogické a sociální a Střední pedagogické školy Kroměříž s účinností od 1. října 2014.
3. Organizační struktura
![]() |
Organizační schéma školy |
4. Kontaktní spojení
Adresa:
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola Kroměříž,
1. máje 221/10, 767 01 Kroměříž
Telefon:
Sekretariát školy: 571 428 731, mobil 603 811 060
Hospodářka školy: 571 428 734
Ředitelka školy: 571 428 732, mobil 605 292 721
Email: vospgs.spgs@ped-km.cz
Elektronická podatelna: podatelna@ped-km.cz
Úřední hodiny: 8.00 – 15:30 hodin
ID datové schránky: k34vevz
5. Bankovní spojení
Peněžní ústav: ČSOB Kroměříž
Číslo účtu: 127563839/0300
IČ: 65269616
IZO střední školy: 102 531 099
IZO vyšší odborné školy: 110 026 888
IZO ZDVPP: 181 064 804
IZO ředitelství (REDIZO): 600 014 991
6. Seznam hlavních dokumentů školy
- Strategický plán rozvoje školy 2020-25
- Provozní řád školy
- Organizační řád školy
- Pracovní řád pro zaměstnance školy
- Vnitřní platový předpis
- Školní řád SPgŠ od 1. 9. 2020
- Pravidla pro hodnocení v předmětech od 1.9.2021
- Školní řád VOŠPS platný od 1.9.2020
- Hygienická a organizační opatření pro provoz školy 2021_2022
- Preventivní program školy 2021-2022
- Podmínky pro hodnocení žáka/žákyně v jednotlivých předmětech ŠVP oboru 75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika
- Metodický pokyn pro třídní učitele a vedoucí studijní skupiny VOŠ
- Metodický pokyn v oblasti poradenských služeb a výchovného poradenství na VOŠPS a SPgŠ Kroměříž
- Metodický pokyn v oblasti prevence rizikového chování na VOŠPS a SPgŠ Kroměříž
- Evaluace školy
- Plán práce školy na příslušný školní rok
- Vnitřní řád ZDVPP
- Spisový a skartační řád
- Organizační směrnice vedení účetnictví a majetku
- seznam účetních knih
- oběh účetních dokladů
- přístupové právo bankovního styku
- finanční fondy
- Vnitřní směrnice – stravování zaměstnanců
- Odpisový plán
- Vnitřní směrnice – finanční kontrola
- Vnitřní směrnice k inventarizaci
- Vnitřní směrnice – FKSP
- Vnitřní směrnice pro doplňkovou (hospodářskou) činnost školy
- Vnitřní předpis – Čerpání dovolené za kalendářní rok
- Vnitřní předpis – Směrnice ke stanovení kurzů cizích měn
- Vnitřní předpis pro poskytování cestovních náhrad
- Vnitřní směrnice k BOZ, BOZP a PO:
- Pokyn pro poskytování osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP), mycích, čistících a dezinfekčních prostředků zaměstnancům
- Organizační směrnice, kterou se stanoví práce a pracoviště, které jsou zakázány těhotným ženám, kojícím ženám, matkám do konce 9. měsíce po porodu a mladistvým, a podmínky, za nichž mohou tyto práce konat z důvodu přípravy na povolání
- Organizační směrnice, kterou se provádí organizace PO
- Organizační směrnice k zabezpečení a řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v rámci školy
- ŠVP SPgŠ Kroměříž Předškolní a mimoškolní pedagogika 2018
- ŠVP SPgŠ Kroměříž Předškolní a mimoškolní pedagogika 2021
- Příloha k švp 2019
- Příloha k švp 2020 od 1.9. 2020
- Příloha č.3 k švp 2020
- UČEBNÍ PLÁN SŠ 1. ročník 2021-22
- UČEBNÍ PLÁN SŠ 2. ročník 2021-22
- UČEBNÍ PLÁN SŠ 3. a 4. ročník 2021-22
- Učební plán VOŠ obor Sociální pedagogika – dobíhající
- Učební plán VOŠ 1. ročník 2021-22 SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA
- Učební plán VOŠ PŘEDŠKOLNÍ A MIMOŠKOLNÍ PEDAGOGIKA
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Sociální pedagogika
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Sociální pedagogika (platnost od 1. 9. 2021 do 31. 8. 2027)
- Prodloužení platnosti akreditace pro obor Sociální pedagogika do 31. srpna 2023
- Udělení autorizace pro profesní kvalifikaci Chůva
- Fakultní škola praxe UP Olomouc 2022
- Preventivní program školy
- Zhodnocení PPŠ
- Návrh rozpočtu na rok 2021 a návrh střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2022 a 2023 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Návrh rozpočtu na rok 2021 a návrh střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2022 a 2023
- Návrh rozpočtu na r. 2022 a rozpočtového výhledu na roky 2023 – 2024
- Rozpočet na rok 2022 a střednědobý výhled rozpočtu na roky 2023 a 2024 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Upravený rozpočet na rok 2021 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Akreditace DVPP kvalifikační studia
- Akreditace MŠMT – instituce
- Rozhodnutí o akreditaci ICT VV 2020 do 2023
- DVPP akreditace 3
- DVPP akreditace 4
- ROZHODNUTÍ o prodloužení_PO
- Rozhodnutí o akreditace VP online aplikace
- dopis prodloužení 59804
- Evrospký plán rozvoje školy
Dokumenty jsou dostupné na vyžádání níže uvedeným způsobem, některé z nich přímo na webových stránkách školy.
7. Žádost o informace
VOŠPS a SPgŠ Kroměříž poskytuje informace:
- a) na základě individuálních žádostí – Žádost o poskytnutí informace
- b) zveřejněním na veřejně přístupném místě ve škole a na webových stránkách školy
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně nebo telefonicky) nebo písemně (lze ji doručit osobně, prostřednictvím pošty na poštovní adresu sídla školy nebo elektronicky na adresu podatelna@ped-km.cz).
Žádost musí obsahovat následující údaje:
- Identifikace žadatele (u fyzické osoby jméno, příjmení, adresa, telefon, příp. adresa e-mailu; u právnické osoby název subjektu, sídlo, telefon příp. adresa e-mailu)
- Předmět žádosti
- Způsob vyzvednutí informace (písemně, e-mailem, na paměťovém médiu, osobně)
- Datum a podpis (u právnické osoby i razítko)
Písemné a ústní žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, přijímá a vyřizuje ředitelka školy.
V případě neformálních zpráv, dotazů, podnětů, vzkazů a dalších zpráv, které nejsou podnětem žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, je možno využít kterýkoliv z uvedených kontaktů.
![]() |
VOSPS a SPgS Kromeriz KONTAKTY |
Vyřízením žádosti se rozumí:
- Poskytnutí informace (zpracování žádosti, vyhotovení a schválení obsahu informací, vypravení poskytovaných informací elektronickou poštou nebo odeslání informací v jiné formě)
- Odkaz na veřejnou informaci
- Vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo části žádosti (podle § 7-11 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů) a jeho odeslání žadateli
- Odložení žádosti
8. Opravné prostředky
Proti rozhodnutí ředitelky školy se lze v režimu správního řízení odvolat prostřednictvím školy ke Krajskému úřadu (Krajský úřad Zlínského kraje, odbor školství mládeže a sportu, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín). Odvolání je třeba podat ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinou lhůtu. Odvolání se podává písemně (poštou nebo v kanceláři školy), ústně do protokolu v kanceláři školy, elektronicky podepsané zaručeným elektronickým podpisem a elektronicky bez zaručeného elektronického podpisu.
9. Formuláře
Používané formuláře:
- Žádost o poskytnutí informace
- Přihláška ke vzdělávání na SPgŠ
- Přihláška ke vzdělávání na VOŠ
- Potvrzení o studiu
- SPgŠ žádost o IVP zletilý žák
- SPgŠ žádost s úpravou režimu docházky do školy nezletilý žák
- SPgŠ žádost o IVP nezletilý žák
- SPgŠ žádost o přerušení nezletilý žák
- SPgŠ Žádost o přerušení zletilý žák
- SPgŠ žádost o stanovení náhr. termínu hodnocení zletilý žák
- SPgŠ žádost o uvolnění z vyučování na 1 den
- SPgŠ žádost o uvolnění z vyučování na více než 1 den
- SPgŠ žádost s úpravou režimu docházky do školy zletilý žák
- VOŠ sdeleni o ukončení studia
- VOŠ tabulka modulů k uznání
- VOŠ tabulka vzdělávání IVP
- VOŠ tabulka vzdělávání s úpravou režimu docházky do školy
- VOŠ zadost o nahr. termin hodnoceni
- VOŠ zadost o opakovani rocniku
- VOŠ zadost o přerušení
- VOŠ zadost o udeleni ind. vzd. planu
- VOŠ zadost o udeleni zap,kzp z duvodu absence
- VOŠ zadost o vzdělávání s úpravou režimu docházky do školy
- VOŠ zadost o změnu názvu AP
- VOŠ žádost o uznání dosaženého vzdělání
- VOŠ žádost o změněnu vedoucího AP
- Přihláška k absolutoriu
Uvedené formuláře lze získat v tištěné podobě v úřední hodiny v kanceláři školy, případně stáhnout z webových stránek školy.
10. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací
Ke stažení zde.
11. Nejdůležitější používané předpisy
Ke stažení zde
12. Termíny a úhrady za poskytování informací
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.
Poplatky za poskytnutí informace jsou následující:
Položka | Cena |
Kopírování na kopírovacích strojích A4 jednostranné | 1,50 Kč |
A4 oboustranné | 2,00 Kč |
A3 jednostranné | 3,00 Kč |
A3 oboustranné | 4,00 Kč |
Tisk na tiskárnách PC A4 černobíle | 3,00 Kč |
A4 barevně | 10,00 Kč |
CD | 50,00 Kč |
Poštovné a jiné poplatky | dle platného ceníku |
Telekomunikační poplatky | dle platných tarifů |
Vyhledání a zpracování informace, administrativní práce | 100,00 Kč za každou započatou hodinu práce |
Druhopisy vysvědčení a diplomů | 100,00 Kč |
Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy | bezplatně |
13. Výroční zprávy o činnosti školy
- Výroční zpráva 2020-21
- Výroční zpráva 2019-20
- Výroční zpráva 2018-19
- Výroční zpráva 2017-18
- Výroční zpráva 2016-17
- Výrocní zpráva 2015-16
14. Konzultační hodiny
15. Ceník pronájmů nebytových prostor